söndag 5 februari 2012

Lilla loppan...

...har varit i farten igen. Men de loppissakerna visar jag en annan dag. Dessa saker är från loppisturen förra veckan. Först denna makapär som de tydligen hade till att slå vete eller nåt sånt mot...

Men jag tog loss piggarna och har den till det här istället...

En gubbe på loppisen tyckte han var rolig: - Men vad säger gubben nu när du kommer hem med en sån där ryggkliare???  Hmmm...det var ju inte riktigt det jag tänkte ha den till.


Två små söta virkade dukar blev det också.
 
Och med dem gjorde jag detta...

Tänkte fortsätta på gårdagens tema lite. Någonting annat som jag tycker är väldigt fascinerande är gamla övergivna hus. Det finns ju en mängd sådana lite överallt som folk bara har lämnat med alla saker kvar. Det får en ju att undra vilka som bott där och vad som har hänt dem. Jag har en bok som heter Svenska ödehus. Den är intressant att bläddra i. Det kan nästan vara lite otäckt ibland, tycker jag.
 Det finns en stad i Californien som heter Bodie. Det var en blomstrande guldgrävarstad på 1800-talet. Men sen tog guldet slut och invånarna lämnade sina hem. Idag är det en turistattraktion. Det skulle vara så himla kul att åka dit och kika. Alla saker ligger tydligen kvar där invånarna en gång lämnade dem. Här kommer bilder därifrån.
 
Den där järnsängen skulle jag vilja ha!
Kolla in skolbänkarna... fiiina.
Symaskinen.......
(Bilder från Google)

Tänk att det finns ett sådant ställe där tiden liksom har stått stilla. Jag tycker det är otroligt spännande och intressant. Vad tycker ni? 

 Ha en trevlig fortsättning på söndagskvällen och en bra start på den nya veckan!

Kramar i massor från mig.

5 kommentarer:

  1. ROlig idé att använda "ryggkliaren" (huga!) till kort!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan Sonja!

    Det verkar finnas hur många härliga loppisar som helst runt om kring Valbo!? Eller åker du på längre rundor?
    Ska ner till Gävle sista helgen i februari - har du några bra tips på trevliga loppiar?

    Blir alldeles imponerad över vilka fina fynd du gör..

    Verkligen spännande med den övergivna staden.

    Kramen jenny

    SvaraRadera
  3. Fina fynd!!
    ..och häftiga gamla kort!!
    Ha en bra vecka!
    Kram Irene

    SvaraRadera
  4. Wow va läckert!! En hel liten stad, bevarad från förr i tiden, faschinerande! Tänk att allt i husen får vara kvar å att ingen plundrar eller förstör. Skulle ju va oerhört intressant å spännande att få kika på den staden.

    SvaraRadera
  5. Ja lite av dom möblerna vore inte dumt att ha , och burkarna också förstås.

    Kram Rosa

    SvaraRadera