tisdag 3 januari 2012

Ny lampa...

Idag har gulliga Anna med bloggen Levindas Värld varit och hälsat på mig. Vad roligt det är att träffa nya bloggvänner med samma brinnande intresse för inredning som en annan. Vi hade massor att prata om. Man kan ju sitta och prata en kvart om minsta lilla inredningsdetalj... Gör man det med andra kompisar skulle de nog tycka att man blev väl dryg. Men när man är lika insnöade på inredning båda två kommer det liksom naturligt. Sedan fick vi för oss att vi skulle göra ett litet besök hos Madam Nyberg här i Valbo. Där fyndade vi båda två. Jag köpte den här lampan som var nedsatt med 30 %.

Jag köpte två rostiga burkar också som fick lite spets runt sig...

Ja, det är kul att shoppa loss... När jag ändå håller på så kan jag ju visa några fynd som jag gjorde häromdagen. Jag brukar passa på att köpa julpynt efter jul när de rear ut det. Det blir ju jul igen... Så dessa julsaker hittade jag för halva priset. En charmig liten gran...

Och några "julkulor" eller vad man ska kalla det. Jag älskar saker i fattigmanssilver.
 
 Dessa är lite för stora att hänga i granen, tycker jag. Men de passar ju bra att hänga lite var som helst...

 Japp, det var allt för denna gången. Nu ska jag ta och kika på Agnetas nyårskarameller.

 Hoppas ni har haft en bra start på det nya året.

Kram kram...

15 kommentarer:

  1. Åh titta va bra lampan blev i fönstret! Kanonköp :-) Och jag är himla nöjd med mina köp jag med! Till och med Hjalle tyckte ljusstaken var himla fin :-) Jackpot kan man säga...haha!

    Aaa de där fina spirorna i fattigmanssilver har jag också sett, på Smaksak. Otroligt vackra, undra varför jag inte köpte nån?? Jättefina att ha tex i ett fönster också. Måste ta en kik om de finns kvar imån...haha!

    Tack igen för idag, supertrevligt!! Det är såå himla roligt när man hittar likasinnade :-)

    Ha det bra så hörs vi!

    kramkram!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin lampa du har fyndat! Jag kan också handla lite julsaker nu när dom rear ut det, smart:)Dock har jag inte gjort det i år ännu.

    Kram susanne

    SvaraRadera
  3. Ja visst är de fina de där fattigmanskulorna. Har tittat och väntat på rean på rusta så igår köptes flera kartonger... Hoppas du oxå hittar:-)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Halloj
    så mycke fint du har köpt!!jag är är hemma den här veckan,men vi åker till stugan på torsdag kväll,men har du tid så kom gärna över på en fika.
    Kram
    Ninni

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du tittat in i min web-shop!
    Kul att träffa personerna bakom bloggarna. Jag ordnade u bloggträff i våras och filar redan på en repris...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Så fina fynd du har gjort. Lampan va ju verkligen snygg.Då mår man väldans bra.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Jättefina "julkulor". Så smart att fynda julsaker efter jul. Jag är tyvärr oftast så trött på julen när den väl är över så jag tar mig inte för med att fynda.
    Önskar dig en fortsatt härlig vecka!
    Mariette

    SvaraRadera
  8. Hejsvejs mammasen! tänkte bara tipsa om att kungenomajkis.blogspot.com har virkat vimplar. Du som gillar vimplar och har börjat virka lite smått. Såg inge svårt ut... :)

    SvaraRadera
  9. Jättefin lampa tycker vi.

    3 tanter

    SvaraRadera
  10. Hej vilka fina fynd! Ja jag passade också på o köpa några kulor i fattigmanssilver till granen till bra pris. De kommer ju som sagt en jul till :)

    Har också en sån där stor prisma som inte heller passar i granen men de är ju fina o ha lite var som.

    Ha en skön kväll
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Hejsan!

    Vilka finfina fynd du har gjort♥. Är också ute efter en ny fotlampa. Ligger butiken som du nämnde i Valbo??

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  12. Hej Sonja!!
    Oj vilken fin lampa du fyndat:)dom andra sakerna va hur fina som helst.
    Visst är de kul fynda lite nytt hi hi
    Du har ingen tur skrev du,du kanske ska pröva på min utlottning då ;)
    Härligt att få prata med nån som har samma intresse .
    Ha en fin kväll och njut av din härliga lampa.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  13. Hittade hit via Levinda :)
    Så fint du inreder, massa smått pyssel. Som en enda stor julgran ;) Jag gillar det!

    Ha de gutt :)

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar lampa!! Den gillade jag skarpt!!

    Ha en skön kväll!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  15. Tack;)
    Åhh vilka vackra fynd!

    Kram Helena

    SvaraRadera