måndag 30 maj 2011

Lite bilder

Här är en av fönsterluckorna som jag bytte till mig av en kompis.

Loppistavlan vet jag inte var jag ska ha.
 Har provat på lite olika ställen...
Inte bra...

 Bara på golvet mot en vägg kanske...
 Nepp...

 Här då...
Tja, kanske det...
Den får stå där så länge iallafall.
 Ibland kommer man hem med saker som man upptäcker att man absolut inte har någon bra plats för.

 Jag har fått en fråga om receptet på blåbärscheesecaken som jag visade igår.

Varsågoda...

 Botten
9-10 digestivekex
75 gram smör eller margarin ( smältes)
 Blanda. Häll i form med löstagbar botten. Platta till ordentligt. Grädda 6-10 minuter i 175 grader.


Fyllning
500 gram kesella
 200 gram creme fraiche
 2,5 dl socker
 3 msk vaniljsocker
 5 gelantinblad ( blötlägges ca 5min )
 1,75 dl frukt/bär ( mixas )
 Blanda kesella, creme fraiche, socker och vaniljsocker. Sjud upp. Det ska inte koka.
 Lägg i gelantinbladen och blanda i frukt/bärmixen ( i detta fall blåbär ).
 Låt svalna. Häll blandningen i formen med digestivebotten.
Låt stelna i kylskåp, gärna över natten.

 Lycka till!
 Den här cheesecaken är verkligen supergod.
Bara färgen gör ju att det vattnas i munnen...

  Ha en bra måndag alla!
Kram Sonja.
 

8 kommentarer:

  1. Dom blev jättefina! Hoppas du hittar ett bra ställe till din underbara tavla:)!

    SvaraRadera
  2. Ja det ser då underbart god ut,måste prova någon gång.
    Kram o ha en fin dag.
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Cheesecaken ser smarrig ut,den får man prova! ja i bland får man prova sig fram gällande placering av saker o ting! du hittar säkert rätt plats tillslut! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  4. Det är ju det som är så roligt med att inreda...man flyttar runt på pinalerna tills man hittar platsen de är ämnade för!
    Din cheescake ser supersmarrig ut, måste testas! =)
    Ha en fin dag!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  5. Ja, det finns inte alltid plats för allt fint man hittar...Hoppas du hittar någon plats för din tavla.
    Cheesecaken ser verkligen jättegod ut, måste prova, en liten bit kan man väl ändå ta trots att man ska hålla igen på sockret :)
    Mariette

    SvaraRadera
  6. Hejsan
    Hitta hit genom änglarum vilken jättefin blogg du har .
    Mycke tips o ideer :)
    Lägger mej som följare hos dej .
    Sov så gott
    Kramen Nettan

    SvaraRadera
  7. Hejsan och tack för gullig kommentar hos mig
    Vilken smaskig paj, den måste jag testa så läcker färg.
    Och vad jag känner igen mig i att ha med mig saker från loppis som är så fina men sen inte hitta någon bra plats för dem.
    Ha nu en fin vecka
    Kram
    Annlelie
    "Rosor och Spetsar"
    ( får kommentera anonymt - blogger krånglar)

    SvaraRadera
  8. Vet precis vad du menar med att hitta plats som funkar. Kakan ser jättegod ut värt att prova.
    Kram
    Eva-Lena

    SvaraRadera