tisdag 29 maj 2012

Jungfru Maria...

Måste bara visa denna skönhet som kom till mig från Belgien förra veckan. Visst är hon vacker... Jag hittade henne på Tradera och jag såg direkt att hon ville komma hem till mig ;) Billig blev hon inte men det var det värt. Hon är gammal och har stått i en kyrka någonstans. Men hon trivs bättre här hos mig... och kompisar har hon också som ni ser...




Nu tänkte jag passa på att komma med ett litet tips. För er som inte redan vet det så har Ninni med bloggen Hagagården öppnat en gårdsbutik. Det är så mysigt där och hon har så mycket fint. Så om ni har vägarna förbi Hagaström i Gävle måste ni bara kika in till henne. Gå in på hennes blogg för att se öppettider. Visar lite saker som jag köpt från hennes butik.

Det här skåpet av gammalt återvunnet trä bara älskar jag. Det har inte fått sin plats här hemma ännu. Men jag funderar på att ev. ha det på lilla toaletten... 

Underbara detaljer...


Denna sifon köpte jag också av Ninni. Jag har så länge suktat efter en sån, nu äntligen har jag en... Jag älskar den gröna färgen.

Nähe, nu gick det tydligen inte att lägga in fler bilder... Det står att utrymmet är slut och att man kan köpa mer... fattar noll! Någon som kan förklara detta för mig, kanske???... Har aldrig varit med om det. Men då får jag väl avsluta detta inlägg trots att jag hade fler bilder att visa, tråååkigt!
Ja ja, jag får väl ta och göra någon nytta här hemma istället. Ha det bra allihopa. Hoppas det funkar nästa gång...

Kram Sonja
 

13 kommentarer:

  1. Hej vad fin hon var...jag har inte råkat ut för det än man kan ju hoppas att man slipper.
    Efter vad jag hört så köper man mer plats ..ska komma en ruta med vägledning tror jag

    ha en bra dag
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul att höra ifrån dig igen.
    Det där skåpet va jätte snyggt.
    Jag har aldrig råkat ut för det där med bild stopp. Så jag kan inte hjälpa dig.
    Ha en bra vecka.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jaså har du råkat ut för samma som mig?? Jag kan inte heller ladda upp mer bilder...blir så trött! Har hållit på och raderat bilder från bildarkivet..men det är ju så trist för de bilderna försvinner tydligen från tidiga gamla inlägg man gjort. Vet inte om jag har lust att köpa mera utrymme..är ju lite tveksam ifall jag ens orkar fortsätta blogga. Sånt ska bara funka och flyta på..inte krångla :(!!
    Vackra bilder visar du i alla fall..som vanligt! Har också två sifoner i den gröna färgen...gillar dem så mycket!
    Trots att jag raderat massor av gamla bilder har jag knappt något utrymme kvar i alla fall...pust!!
    Man får se hur man gör.
    Ha det jättefint så länge!!
    Kramar Anetthe

    SvaraRadera
  4. Oj oj har du fyllt fotomappen?!
    Förut kunde man se hur många procent som utnyttjas, jag hittar inte den informationen längre.
    Superfint skåp!!!
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Så tjusig hon är din madonna. Förstår att ni trivs med varandra!!

    Precis samma sak hände mig i påskas ang brist på utrymme! Jag köpte mer (betalade med VISA) och det funkar alldeles utmärkt!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att du hittade en så efterlängtad sak på tradera.

    Vet att många hade problem med bilder förr, vad jag kommer ihåg så betalade man inte utan det gick att lösa ändå. Men tyvärr kommer jag inte ihåg hur jag gjorde, säkert någon annan som vet.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  7. HejsaN!
    Åhh så mycket vackert du handlat denna madonnanvar så fin!
    Och jag förstår att Ninni har mycket fina saker i sin butik, måste ta en sväng upp till Gävle i sommar!
    Ha en fin dag
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  8. Hej hoppas du har löst det med fotomappen. När min mapp var full köpte jag mera utrymme med Visakortet. Kostade mig typ 50 kr o har inte haft nå problem. Jag följde bara instruktionerna.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Vilket underbart skåp!!! Helt bedårande.

    SvaraRadera
  10. Fina saker!

    Tråkigt med utrymmet! Det är väldigt viktigt att man minskar ner sina foton innan man lägger ut dom på bloggen (påverkar inte kvaliten för den som ser bilderna på din blogg) annars tar utrymmet slut snabbt!
    Ett tips bara! :)
    Vet flera som köpt till utrymme - verkar inte vara något problem. :)
    Lycka till!

    Kram Åse

    SvaraRadera
  11. Oj så mysiga saker du har köpt! kanske jag måste ta mig en tur dit! Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Vad roligt att hitta till dig! Madonnan var såå fin, förstår att du är glad!
    En jättefin blogg!

    Ha en fin fredag!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  13. Hallå där !
    Nu blir jag lite undrande vart du tagit vägen. Hoppas inte det har hänt dig något. Saknar att läsa dina fina inlägg.
    Hoppas du har det bra <3
    Kram Pernilla

    SvaraRadera