onsdag 23 maj 2012

Hej allihopa...

...det var väääldigt länge sedan. Tänkte jag skulle kika in så ni vet att jag lever ;) Min blogglust har varit lika med noll den senaste tiden. Har funderat på om jag ska fortsätta blogga överhuvudtaget. Men jag har kommit fram till att det ska jag! Det är ju trots allt roligt för det mesta. Men jag tror jag kände att bloggandet tog för mycket av min tid. Man ska fota, redigera bilder, göra inlägg ( helst varje dag ), kommentera på andra bloggar osv... Fast nu när jag funderat lite har jag kommit fram till att så behöver det ju inte alls vara. Bloggandet blir ju vad man själv gör det till. Det är ju meningen att det ska vara roligt och kännas meningsfullt. För mig blev det bara ett måste. Jag måste fota, jag måste göra inlägg, jag måste kommentera. Så nu har jag bestämt mig för att bara göra det jag vill. Blir det ett inlägg om dagen är det så och blir det ett i månaden så är det så. Jag hoppas ni finns kvar där ute och vill kika in till mig ändå. Och jag blir sååå glad för en liten kommentar även om jag inte alltid kommenterar tillbaks. Kikar in hos er gör jag i alla fall!

Ja men annars så fortsätter jag springa runt på loppisar. Ett och annat Traderafynd har det blivit också.
Lite bilder då, kanske...

Jag har ju verkligen pippi på gamla spetskläder. Här en gammal underkjol från någon loppis...

En gammal särk från Tradera...

Ett gammalt linne...

Mera gamla kläder...

Och här kan ni skymta ett par gamla mammelucker...

Kolla kolla, vilka charmiga gamla mormorskängor. Inropade på Tradera.

Passar ju bra där under provdockan...

Nää, nu ska jag ta och dyka ner i soffan och kika på en film.
Ha det bra alla tills vi hörs igen!

Kram Sonja

7 kommentarer:

  1. Bra beslut.
    Jag slutade för ett tag sen för att jag kände som dig. Det måste var roligt och inte ett måste.
    Gör det du känner för, roligt att du blir kvar.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  2. Hejsan Sonja!

    Kul att höra ifårn dig igen. Har saknat dina inlägg!

    Helt rätt inställning - man ska bara göra det man tycker känns bra! Inga krav utan det ska vara roligt - det var ju därför man började blogga från början, eller hur?

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Va roligt att du hittat blogglusten igen :) Man ska ju som sagt var blogga för sin egen skull och ingen annan, men det är ändå lätt hänt att man ställer krav på sig själv om att bloggandet ska vara på ett visst sätt. Men skippa de kraven så slipper du dåligt samvete!

    Önskar dig en fin dag i solskenet :)

    Mångra Kramar från mig!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Kul att du tillbaka. Du gör helt rätt. Det ska vara roligt och inte ett måste. Det tar mycke tid att bara göra ett inlägg och fota och hela den biten. Sen kommentera hos alla.
    Jag gör när jag känner för det =)

    Hoppas du får en skön och solig dag.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Är sååå glad att du fortsätter blogga!! :)
    Men det är helt rätt intällning, det ska vara roligt och inte ett tvång...
    Vi är kvar här! :)

    Härliga gamla spetskläder!!
    De gamla kängorna är ju för ljuvliga!! :))
    Du har det såååå fint!!
    Och så mycket vackert... :))

    Ha det så underbart i värmen!
    Kraaaam Tina

    SvaraRadera
  6. Åhh så roligt att höra av dej,
    Håller med om bloggandet det skall vara roligt!
    Fina saker du hittat!
    Underbara kängor!
    Ha en fin helg!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  7. Så kul att du är tillbaka ..men det är helt rätt inställning...man ska blogga för att det är kul inte ett tvång.

    Ha det bra

    Kram Rosa

    SvaraRadera