torsdag 8 september 2011

Jag har fått...

...två awarder.
 En från gulliga Anetthe med den härliga bloggen I min vita värld

Och så har jag fått en från Anette med den fina bloggen Vita rosor
 Tack gulliga ni. Jag är så glad.

Nu ska jag svara på 5 frågor.
 Sedan ska jag skicka awarderna vidare till 5+5=10 personer.

1. Varför började du blogga?  Jag har alltid älskat inredning. När jag upptäckte vad många härliga och inspirerande bloggar det finns tänkte jag att det skulle vara kul att visa mitt hem också och kanske bidra till att inspirera andra. Det tog ett bra tag innan jag "vågade" starta min blogg. Trodde väl inte riktigt att jag skulle ha så mycket att komma med när man såg alla underbara inredningsbloggar som finns... men här är jag nu och det har ju gått ganska bra. Ångrar inte en sekund att jag började blogga. Det är så kul att ge och ta emot inspiration. Och alla nya bloggvänner man har fått.... Superroligt!

 2. Vilka bloggar följer du?  De som finns på min blogglista i första hand. Det finns ju så otroligt många härliga inredningsbloggar så man hinner ju inte kika in till alla varje dag. Önskar också att jag hann med att kommentera mer på era bloggar men tiden räcker tyvärr inte till. Men kikar in det gör jag såklart!

 3. Favoritfärger?  VITT såklart, blandat med lite naturfärger som brunt, beige, grått och lite svart.

 4. Favoritfilm?  Åh, det finns så många bra filmer. Jag älskar verkligen att se film. Jag gillar drama ock action bäst. En av mina absoluta favorit filmer måste nog vara Forrest Gump. Underbar film!


5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?  Om det ska vara länder som jag inte har besökt så är det nog Västindien eftersom det verkar helt underbart vackert och Skottland för att det också verkar så vackert med sina gamla slott bl a. Jag skulle också vilja åka till Hollywood i Californien och spana in filmstjärnor och deras hem. New York har jag varit i men skulle gärna åka igen. Det finns ju mycket att se där. Och Grekland älskar jag. Har inte varit där på 10 år så dit längtar jag verkligen.

 Att välja vilka bloggar man ska skicka awarderna vidare till är ju inte det lättaste. Men den här gången får det bli dessa mysiga och inspirierande bloggar.












Nu till något annat... I går var jag till dottern i Falun. Då hann jag förstås in på en loppis en snabbis också. Där hittade jag den här fina gamla spegeln för 38 kr. Klart överkomligt pris, tycker jag.
 
I går kväll var jag och Ninni med den underbara bloggen Hagagården till en gårdsbutik i Hagaström här i Gävle som heter Tant Elwira. Där köpte jag den söta lilla ljuslyktan i fattigmanssilver. Tyvärr (eller tur) så är jag lite fattig just nu så jag kunde inte köpa något mer. Annars kunde jag ha köpt hur mycket som helst. Jätte mysig butik med en massa fint. Så den kan jag rekommendera om ni har vägarna förbi. Själv kommer jag åka dit igen när jag har lite mer pengar, minsann...

Nej, nu blir det till att göra sig i ordning för snart ska vi på föräldramöte på Rebeckas skola. Hon har ju börjat på gymnasiet så det ska bli spännande att se hur det ser ut där.

Ha det bra alla gobitar och tack för att ni tittar in till mig!

Kram Sonja.

11 kommentarer:

  1. Hej å grattis!!!
    Å vilken fin spegel du fyndat..,blir så nyfiken på vilken loppis du var ..
    Å jag blev så glad för förra inlägget hos mig.Såklart vi ska ses..,vore jätteskoj...
    Du får höra av dig nästa ggn du e på väg uppöver.

    Vet att det finns en fin tyg affär med massor annat fint i borlänge..."rosa huset"..

    Kram i massor sålänge,,,ANNA

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Grattis till dina awarder!!! Dom är du värda:) Tack snälla för du vill ge mig en, blir lite generad:)

    Spegeln var absolut prisvärd!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Ja här haglar AWARD idag. Grattis igen då :) Vilken ljuvlig spegel...I like ♥
    Kul att du gillade min blogg...då blir jag så glad. Öronmärker dig hos mig också. Önskar dig en fin höstkväll. Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Tack snälla söta för awarden! Jag blev såå glad när jag såg :) Tack tack tack & åter tack :) Underbart fin rakspegel du fyndat!
    Önskar dej en bra kväll, Kram

    SvaraRadera
  5. Tack snälla söta för awarden!!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!

    Och tusen tack för awarden! Så glad jag blev! Tackar så mycket..

    Tror bestämt att jag måste göra ett besök till Hagaström.. Ska ner till IKEA i Valbo på tisdag eftermiddag.. Ligger den i närheten??

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  7. Grattis till awarderna!!

    Men vilken söt liten spegel, ja de va den allt värd :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Tack...STORT TACK, tusen tack! Jag ser mig själv som en pytteliten nybörjare här fast bloggat har jag gjort innan men inom helt annat;). Det är stort det här:). Kan man ge den vidare till alla som läser min blogg???

    Tack igen du gulliga..jag är så glad <3
    varmaste kramarna

    SvaraRadera
  9. Hihi du har en att hämta hos mig också, från igår morse ;)
    Ha det så gott <3 nettan

    SvaraRadera
  10. Nämen vad överaskad jag blev för awarden, tack snälla och lite generad blir jag också. Nu ska jag förvalta det på bästa sätt och skicka vidare och skicka vidare.
    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera
  11. Grattis till dina awarder. Du har verkligen en härlig blogg. Och tack snälla du för att du ville ge mig en award!
    Spegeln du hittat var ju verkligen charmig.
    Mariette

    SvaraRadera